1
ستاد ویژه توسعه فناوری نانو Iran Nanotechnology Initiative Council بستن
  • ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

  • مدیریت بانک اطلاعات شاخص های فناوری نانو

  • سایت جشنواره فناوری نانو

  • سیستم جامع آموزش فناوری نانو

  • شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو

  • موسسه خدمات فناوری تا بازار

  • کمینه استاندارد سازی فناوری نانو

  • پایگاه اشتغال فناوری نانو

  • کمیته نانو فناوری وزارت بهداشت

  • جشنواره برترین ها

  • مجمع بین المللی اقتصاد نانو

  • اکو نانو

  • پایگاه اطلاع رسانی محصولات فناوری نانو ایران

  • شبکه ایمنی نانو

  • همایش ایمنی در نانو

  • گالری چند رسانه ای نانو

  • تجهیزات فناوری نانو

  • صنعت و بازار

  • باشگاه نانو

محصولات تجاری فناوری نانو در بازار لوازم آرایشی و بهداشتی

افراد مقاله : ‌ نویسنده اول - امیرمحمود بخشایش , نویسنده دوم - صبا شرف الدین زاده , نویسنده سوم - نیوشا بخشایش

موضوع : آموزش و ترویج - صنعت و بازار کلمات کلیدی : صنایع آرایشی بهداشتی - بانک اطلاعاتی - محصولات فناوری نانو تاریخ مقاله : 1396/07/13 تعداد بازدید : 583

تا پایان تیرماه 1396 تعداد 585 محصول از 22 کشور در حوزه صنعت آرایشی و بهداشتی در بانک محصولات فناوری نانو (NPD) ثبت شده است. کشورهای آمریکا، انگلستان، فرانسه، کره جنوبی و آلمان بیشترین تعداد برند را در بازار دارند. شرکت‌های BaByliss PRO، Sesderma، TMHair، Sephora، Beiersdorf، Models Own، VALERA، Royale Hair Extension، Panasonic و Dr. Rimpler در میان 109 شرکت دارای محصولات آرایشی و بهداشتی، بیشترین تعداد محصول ثبت شده در این بانک را دارا هستند. نانوذرات دی اکسید تیتانیم، نقره، طلا، کربن سیاه، اکسید روی، دی اکسید سیلیسیم، پلاتین، مس، سیلیکات سدیم و لیپوزم‌هایی نظیر Q10 در محصولات آرایشی و بهداشتی این بانک گزارش شده‌اند. خاصیت غالب در این محصولات آنتی باکتریال، مقاومت حرارتی، استحکام مکانیکی و مقاومت به خوردگی، جوانسازی و شادابی پوست از طریق رطوبت رسانی و تغذیه رسانی، محافظت پوست در برابر اشعه فرابنفش، بهبود چرخش خون، تولید کلاژن است.